با نحوه بازاریابی صادراتی آشنا شویم
- ۱۸ دی ۱۳۹۹
- ۱۷۸
- ۰
بازاریابی صادراتی، شامل بخشی از فرایند صادرات کالا بوده که قبل از از هر اقدام دیگری باید صورت گیرد. با این کار درک میکنید که مشتری محصولات شما در کجا بوده و چه ویژگیهایی دارند.
یافتن مشتری خارجی برای صادرات چگونه است؟
بسیاری از تولیدکنندگان یا حتی بازرگانان و تجار ایرانی، سودای صادرات در سر دارند. اما از همان ابتدا برخی سوالات مانند سوال فوق یا سوالاتی از قبیل «چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنم؟» در ذهنشان تداعی میشود.
آنها نه فردی را سراغ دارند که صفر تا صد ماجرا را از وی بپرسند و نه چندان به وضعیت کشور مذکور آشنایی دارند. فراموش نکنید که بدون داشتن اطلاعات کافی از بازار کشوری که قصد صادرات به آن را دارید، نمیتوان چندان به موفقیتآمیز بودن صادرات دل خوش کنید.
اما سوال این که چگونه این کار را انجام دهیم و چه مراحلی را باید طی کنیم؟ شما به عنوان یک صادرکننده باید روشها و مراحلی را برای این کار طی کنید. ما در این مقاله تلاش میکنیم تا مراحل، روشها و نحوه بازاریابی صادراتی را طبق آخرین استاندارهای تجاری بیان کنیم.
شناخت کشور مورد نظر؛ اولین گام فروش محصولات در خارج از کشور
شما ابتدا و قبل از هر اقدامی باید یک کشور برای صادرات محصول خود به آن انتخاب کنید. برای انتخاب این کشور ممکن است معیارهای مختلفی وجود داشته باشند. البته ممکن است به جای یک کشور، چند کشور را مدنظر داشته باشید.
برای انتخاب مقصد صادراتی، باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. برخی از این معیارها مربوط به کشور مورد نظر و برخی دیگر نیز ممکن است به محصول صادراتی یا حتی خود شما ارتباط داشته باشد.
نظر شما